neděle 20. ledna 2013

Návrat po dlouhé přestávce

Ano, už deset měsíců jsem nepřidal ani čárku ke svým čokoládovým recenzím a kajícně se za to omlouvám všem, kteří netrpělivě čekali na nový příspěvek, byli-li vůbec tací. Nahromadilo se u mne mnoho událostí, kupodivu nepříliš souvisejících s čokoládou, a jelikož jsem zastáncem Poirotovy zásady "život především, kartotéka až potom", je jedině přirozené, že jsem se zachoval v jejím duchu: nejdříve život, pak teprve blog.

Mám ale mnoho novinek a chystám se je postupně uveřejnit. První novinkou je mé rozhodnutí rozšířit poněkud tyto stránky a nepsat už jen recenze. Čokoláda má tolik aspektů a tolik významů, které si zaslouží komentář... Chtěl bych se jako člověk snad až příliš neskoupý na slovo podělit o dojmy z knih, obchodů, cukráren, cest, článků a tím snad v skromné míře přispět k povědomí o čokoládě jinak než recenzemi. Přijdou také recepty! Tím se dostáváme k dalším novinkám.

Druhou novinkou je několik vyzkoušených, a tedy ověřených receptů, které bych chtěl předložit publiku hladovějícímu po autentických chutích. Pravý Dobosův dort podle originálního receptu z přelomu 19. a 20. století. Recepty na horkou čokoládu z doby pozdního rokoka. Chocolate Cloud Cake v dietní verzi. Tak znějí některé příklady.

Vypravil jsem se z říše teorie do nebezpečných oblastí praxe. Tu a tam (zatím ne pravidelně) můžete vyzkoušet moje čokoládové lanýže s mátou nebo čajem v nejlepší olomoucké čajovně Assamica. Odkaz na stránky čajovny je zde: 


Ještě se neprodávají s sebou a objevují se v nabídce znenadání. Máte-li co do činění v Olomouci a jste-li zvědaví, zajděte do Assamiky a pak mi prosím sdělte dojmy. 

Na recenze jsem nezanevřel, a i když v mém tlustém deníku, který vedu od roku 2008, už není volné místo a mezi značkami kvalitní čokolády nenacházím mnoho neprobádaných kapitol, samozřejmě degustuji s tužkou a papírem, pomalu a zamyšleně, a plody sezony 2012 možná uveřejním v následujících týdnech. Půjde o čokolády Original Beans, Summerbird, Coppeneur, Idilio a Michel Cluizel - ti posledně jmenovaní uvedli na trh novinky a to je, především v případě Michela Cluizela, opravdová senzace.

Žádné komentáře:

Okomentovat