neděle 18. března 2012

Amedei: Toscano Black 63%

O třech "základních" čokoládách domu Amedei jsem psal už v souvislosti s černou 70procentní tabulkou. Dnes se zabývám její červenou sestrou s o něco nižším obsahem kakaa a značně odlišnou chutí. Mám k ní poněkud sentimentální vztah - ne že bych s ní spojoval určité zážitky, vzpomínky apod., prostě mi chutná, protože je zajímavá, bohatá, vyhovuje mi typově (nemám v lásce "kávové" a "bylinkové" čokolády, upřednostňuji ovocné, medové a oříškové podtóny) a nejvíc si mě získala svou konzistencí. Ovšem u Amedei jsem na dokonalost konzistence zvyklý.

(c) www.vanderdonkchocolates.nl

AMEDEI
TOSCANO BLACK 63 %
Cioccolato fondente extra

63 %
třtinový cukr a vanilka, neobsahuje lecithin

"Toscano Black jsou tři směsi různých druhů kakaa z plantáží zásobujících výhradně Amedei. Neliší se jen obsahem kakaa, nýbrž i kompozicí jednotlivých variet. Toscano Black 63 vznikla jako druhá a byla vytvořena ze silnějších a kyselejších druhů kakaa než T. B. 70. Nadchne už náporem vůně, která připomíná keře rostoucí na svazích kolem Středozemního moře a med. Chuť je plná, bohatá, vytrvalá, krémová."

Ohlašovaná kyselost se ozývá jen v minimálním a rozhodně příjemném stupni. Vůně čerstvých, vlhkých jahod a ovoce v čokoládě člověka skutečně téměř udeří ("colpisce per l'impatto olfattivo"), ale ještě silnější je dojem z prvního ochutnání. Není to důsledek bohatství "tónů" a dobrodružného odhalování, nýbrž silného charakteru určeného několika základními vlastnostmi a také věc konzistence: extrémně lehká čokoláda se okamžitě začne rozplývat, jako by to byla spíše nadýchaná čokoládová pěna. Chuť medu, jahod, čerstvých švestek a jablek brzy přestává, nedoznívá ani minutu.

4 komentáře:

  1. Je opravdu škoda, že Amedei už nevyrábí stogramové tabulky...

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, nenašel jsem zde na Vás kontakt, tak to zkouším touto formou.
    Neměl byste chuť napsat recenze na nějaké naše čokolády (Willies, Original Beans, Rococo, atd.). Jsem z firmy Čokoláda.cz (www.cokolada.cz) a vzorky čokoláda Vám můžeme nabídnout zdarma. Kdyžtak mě kontaktujte na tyl@cokolada.cz. Lukáš Tyl.

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmm tu bych rád okusil. Nedávno se mi podařilo vyzkoušet kostku tabulky od firmičky Mast Brothers Chocolate, tak doufám, že budu v takovýmhle ochutnávání kvalitních čokolád pokračovat

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím, jsem z čokoládovny v Olomouci(Chocolate de Luxe), nedávno jsem degustoval Valrhona Manjari a taky myslím, že je famózní. Uvažujeme, že jí zařadíme do sortimentu. Někdy se stavte. Hodíte sem prosím odkaz na náš e-shop?
    www.darky-deluxe.cz
    díky moc zdraví pan Geršl.

    OdpovědětVymazat